Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zdravotně - kondiční cvičení

16. 9. 2015

Úterý: 18.30 - 19.30 hod. malá tělocvična
Pátek: 18.00 - 19.00 hod. malá tělocvična
Věk: neomezeno
Cvičitelka: Věra Mlsová, Jana Domkařová, tel.721388038

Cílem je dosáhnout i při zdravotním oslabení cvičenců jejich optimální fyzické a psychické kondice.
Nedostatečný, nebo jednostranný pohyb se podílí na poruše našeho pohybového aparátu. Některé svaly ochabují, jiné se zkracují. Tak dochází ke svalové nerovnováze, která je z velké části příčinou bolesti zad. Zdravotní cvičení může snížit pravděpodobnost onemocnění páteře. Při velmi intenzivním cvičení - nejméně 3x týdně lze dosáhnout i nápravy - odstranění bolesti zad.
Průběh cvičební hodiny zahrnuje: rozcvičení = zahřátí a prokrvení svalů, vlastní cvičení, závěrečná relaxace. Cvičíme pomalu, plynule, cíleně zapojujeme svalstvo. Vyvarujeme se rychlých švihových pohybů. Je nutné cvičit přesně podle pokynů - necvičit přes bolest! Důležité je soustředit se jen na cílený vedený pohyb na sebe, pravidelně dýchat a nezadržovat dech.
Nejčastěji se setkáváme s těmito oslabeními pohybového systému:
Zvětšená bederní lordóza, skoliotické držení, zvětšená hrudní kyfóza, bolesti hlavy a krční páteře, oslabení kyčelních kloubů, oslabení kolenních kloubů, bolesti páteře, bolesti v bedrech, bolesti v zádech, plochá záda, ploché nohy.

Pátky: Cvičení s využíváním různého náčiní - gymbaly, overbaly, gumičky,...

 

 

Komentáře

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář